[ad_1]
:Take-Two Interactive Software zal ongeveer 5 procent van zijn personeelsbestand, of ongeveer 600 werknemers, ontslaan, zei de uitgever van de “Grand Theft Auto” -franchise dinsdag, nu de videogame-industrie haar meer dan tweejarige bestaan verlengt. banenverlies.
Het bedrijf zal ook verschillende projecten in ontwikkeling schrappen als onderdeel van een kostenbesparingsplan, dat naar verwachting zal resulteren in totale kosten van maximaal $ 200 miljoen. Het weigerde de projecten te noemen die zijn geannuleerd.
Take-Two zei dat de maatregel naar verwachting een jaarlijkse kostenbesparing van meer dan $165 miljoen zal opleveren.
De aandelen van het bedrijf stonden 1 procent hoger tijdens de uitgebreide handel. Dit jaar zijn ze tot nu toe met bijna 10 procent gedaald.
Deze stap brengt Take-Two op één lijn met Riot Games, eigendom van Tencent, Electronic Arts en het Japanse Sony Corp bij het inkrimpen van het personeelsbestand dit jaar als gevolg van onzekere uitgaven van consumenten na de hausse in het pandemietijdperk.
Volgens onderzoeksbureau Newzoo zal de omzetgroei uit pc- en consolegames tot 2026 naar verwachting onder het niveau van vóór de pandemie blijven, omdat gamers minder uren speeltijd opnemen.
Geannuleerde projecten zullen maar liefst 140 miljoen dollar van de totale kosten uitmaken, terwijl ontslagvergoedingen en personeelsgerelateerde kosten naar verwachting oplopen tot 35 miljoen dollar, aldus het rapport. Take-Two zal als onderdeel van de verhuizing ook wat kantoorruimte verminderen.
Het bedrijf, dat in maart 2023 11.580 fulltime werknemers had, stemde er vorige maand mee in om 'Borderlands'-maker Gearbox voor $ 460 miljoen te kopen in een voordelige deal, terwijl consolidatie de prijzen voor makers van bekende titels opdrijft.
Take-Two heeft zich gefocust op de ontwikkeling van het volgende deel in de bestverkopende Grand Theft Auto-franchise, maar sommige rapporten zeggen dat de titel vanaf 2025 zou kunnen worden uitgesteld naar 2026.
[ad_2]
Source link