Business

Roblox forecast cut adds to videogame gloom, shares fall most in two years

[ad_1]

:Roblox verlaagde donderdag zijn jaarlijkse boekingsvoorspelling, waardoor de zorgen over een inzinking in de videogame-industrie werden aangewakkerd en de aandelen met 23 procent daalden, wat de slechtste dag in meer dan twee jaar markeerde.

Deze stap gaf aan dat mensen hun uitgaven binnen het videogameplatform van Roblox terugschroefden, te midden van onzekere economische vooruitzichten en hoge inflatie. Videogame-uitgever Electronic Arts gaf eerder deze week ook een zwakke omzetvoorspelling.

Roblox verwacht dat de boekingen voor het hele jaar – een indicator voor toekomstige inkomsten – tussen de 4 en 4,10 miljard dollar zullen liggen, vergeleken met de eerdere verwachting van 4,14 miljard naar 4,28 miljard dollar.

De prognose voor boekingen voor het tweede kwartaal lag ook onder de LSEG-schattingen.

Roblox was conservatief met zijn kwartaalvisie, aangezien de paasvakantie, een periode van grote betrokkenheid op zijn platform, in het eerste kwartaal van dit jaar plaatsvond vergeleken met het tweede kwartaal in 2023, zei financieel directeur Michael Guthrie in een interview met Reuters.

Maar zelfs met de boost van Pasen groeiden de boekingen in het eerste kwartaal met 19 procent – ​​het langzaamste tempo in meer dan een jaar.

Het gemiddelde aantal dagelijks actieve gebruikers steeg met 17 procent naar 77,7 miljoen – het laagste groeipercentage sinds de beursgang in 2021. Het aantal uren dat gamers van 13 jaar of ouder op het Roblox-platform doorbrachten, groeide met 19 procent, het laagste groeipercentage in ongeveer twee jaar.

“Dat is niet ongebruikelijk,” zei Guthrie. Het bedrijf voegde veel oudere gamers toe die een tijdje nodig hadden om zich te settelen en meer tijd op het platform door te brengen, zei hij.

De vertraging weerspiegelt ook een bredere zwakte in de betrokkenheid bij videogames, waardoor bedrijven als Sony Group en Microsoft dit jaar honderden werknemers hebben moeten ontslaan en studio's hebben moeten sluiten.

WEDDEN OP RECLAME

Om zijn inkomsten te diversifiëren, heeft Roblox zich tot digitale advertenties gewend.

Eerder deze maand begon het op zijn platform virtuele billboards met inhoud van merken als Walmart en Warner Bros Discovery aan gebruikers te tonen.

Roblox is van plan om in 2025 te beginnen met het geven van prognoses voor advertentie-inkomsten en verwacht dat het bedrijf zal bijdragen aan de groei in 2026 en 2027, zeiden bedrijfsleiders donderdag tijdens een telefonische vergadering na de winst.

Wedbush Securities-analist Michael Pachter schatte dat Roblox jaarlijks $3 miljard aan advertentie-inkomsten zou kunnen genereren zodra de advertenties volledig zijn opgevoerd.

“Ze hebben enorme kansen op het gebied van advertenties en kunnen de omzet daar aanzienlijk verhogen. Ik verwacht pas eind dit jaar of begin volgend jaar een materiële bijdrage, dus de richtlijnen voor volgend jaar zijn logisch”, zei hij.

[ad_2]

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *