Business

Tomb Raider owner says humans hold key to game evolution as AI gains ground

[ad_1]

AI is een belangrijk instrument geworden in gaming, maar menselijke creativiteit blijft cruciaal voor het ontwikkelen van games, vertelde de CEO van Tomb Raider-franchise-eigenaar Embracer donderdag aan Reuters.

Embracer bevindt zich midden in een strategieverandering terwijl het zich aanpast aan een snel evoluerend mondiaal gaminglandschap en bereidt zich voor om zijn activiteiten tegen 2025 op te splitsen in drie beursgenoteerde bedrijven.

“AI (kunstmatige intelligentie) is belangrijk en beïnvloedt hier in zekere zin de hele wereld, maar ik zie het drama niet van de ene op de andere dag”, zegt Lars Wingefors, tevens medeoprichter en de grootste aandeelhouder van de Zweedse groep.

“Als ik naar fysieke games kijk, denk ik dat AI uiteraard een belangrijk hulpmiddel is om te ontwikkelen. Maar uiteindelijk geloof ik ook in het door de mens gemaakte product”, zei Wingefors in een interview.

Wingefors zei dat hij vertrouwen blijft houden in het vermogen van zijn team om talent aan te trekken, waarbij hij de Middle-earth-divisie van Embracer benadrukt als een divisie die hiervoor een omgeving kan creëren.

“Mensen werken graag met opwindende IP's (intellectueel eigendom) en talenten van wereldklasse”, zei hij.

De geplande driedeling van Embracer zou worden uitgevoerd via de noteringen van Asmodee, dat onlangs een lening van 900 miljoen euro ($976 miljoen) kreeg om de schulden van het bedrijf te helpen herfinancieren, en Coffee Stain & Friends.

De huidige beursgenoteerde groep zou de Tomb Raider-franchise behouden en omgedoopt worden tot Middle-earth Enterprises & Friends, om aan te sluiten bij de in ontwikkeling zijnde online multiplayer-game gebaseerd op de Lord of The Rings-serie.

Wingefors zei dat Embracer een trend had gezien waarbij spelers terugkeerden naar gevestigde IP's, en als reactie daarop meer inhoud voor deze titels creëerde.

Tegen 2025 zal Middle-earth Enterprises & Friends blockbuster-games produceren die duurder zijn om te ontwikkelen, maar een groter potentieel hebben.

“Kijkend naar de komende vijf jaar zie ik een goede groei in de gamingmarkt. We zijn op alle terreinen actief en we zien groei in alle segmenten”, aldus Wingefors.

($1 = 0,9224 euro)

[ad_2]

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *