Business

PC, console growth to lag pre-pandemic levels as gamers clock in fewer hours, report says

[ad_1]

Volgens onderzoeksbureau Newzoo zal de omzetgroei van personal computers en consolegaming tot 2026 naar verwachting onder het niveau van vóór de pandemie blijven, omdat gamers minder uren speeltijd opnemen.

Volgens het rapport zal de markt tussen 2023 en 2026 naar verwachting met 2,7 procent groeien, onder het groeipercentage van 7,2 procent tussen 2015 en 2021.

Gamers hebben minder speeluren opgenomen, waarbij de gemiddelde speeltijd per kwartaal tussen 2021 en 2023 met 26 procent is gedaald.

De verwachting is dat deze trend zich dit jaar zal voortzetten als gevolg van zwakkere releaseschema's voor games, waarbij de speeltijd in januari met ongeveer 10 procent daalde.

“Langzamere groeipercentages van spelers zullen van invloed zijn op het vermogen van de sector om de taart te vergroten via netto organische groei”, aldus Newzoo.

De Japanse Sony Group had in februari gezegd dat het niet verwacht het komende fiscale jaar nieuwe grote franchisetitels zoals 'God of War' en 'Marvel's Spider-Man' uit te brengen.

Het bedrijf verlaagde ook de verkoopprognoses voor het hele jaar voor zijn PlayStation 5-consoles vanwege zwakker dan verwachte verkopen tijdens de feestdagen.

Industriegiganten als Sony, Riot Games van Tencent Holdings en Electronic Arts hebben dit jaar ook honderden werknemers ontslagen en hun activiteiten teruggeschroefd.

Consolidatie in de game-industrie is een andere trend die in de belangstelling staat, waarbij minder uitgevers en een kleine groep games een groot deel van de spelersbetrokkenheid voor hun rekening nemen.

In elke maand van 2023 hadden tussen de 28 en 34 uitgevers 80 procent van de maandelijkse actieve gebruikers, een aantal uitgevers dat sinds 2021 is gedaald, aldus het rapport.

Tegelijkertijd hadden vijf populaire titels zoals 'Fortnite', 'Roblox', 'League of Legends', 'Minecraft' en 'Grand Theft Auto V' van Epic Games vorig jaar 27 procent van alle speeltijd in beslag genomen.

Vooral Fortnite en Roblox floreren dankzij hun games-als-platform-model, waarmee spelers en makers inhoud aan de game kunnen toevoegen, waardoor de platforms “de loopband qua inhoud voor kunnen blijven”, aldus Newzoo. .

[ad_2]

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *